10 August 2005

Dmitry's Russian Wisdom

At the moment, b224 is visiting Scotland (see ESSLLI). During this experience abroad, Dmitry teaches us russian wisdom :) We would like to give you some of these unforgettable quotations!

Actuellement, b224 visite l'Ecosse (voir ESSLLI). Pendant cette experience a l'etranger, Dmitry nous enseigne la sagesse russe :) Nous aimerions vous donner certaines de ces citations inoubliables!

- "j'ai mis l'ordinateur dans (slip|sleep)" -- I put my laptop in (my underwear|sleep)
- "c'est pas la meme chose mais c'est pareil" -- it's not the same but it's identical
- "je vais m'acheter de la merde petillante" -- I'm going to buy some sparkling shit (ako cola ;)

(more coming soon / d'autres citations a venir)

Thanks Dmitry, for the teaching, and the good atmosphere it creates :)
Merci Dmitry, pour cet enseignement, et la bonne ambiance qu'il cree :)

Edit: August, 15
Ok, as a friend of mine would say: "look who's talking", ie i've shown some French wisdom yesterday, here is the quotation:

Ok, comme dirait un ami a moi "tel est pris qui croyait prendre", ie j'ai a mon tour montré un peu de sagesse francaise, voici la citation:

- "il faut un juste milieu, entre les deux" -- we need to reach a fair middle, just between the 2 (boundaries)

Choses promises, choses dues. Voici de nouvelles paroles de sagesse russe offertes par Dmitry / as promised in the previous post, here are new russian wisdom quotations presented by Dmitry:

- "je ne fume pas de ce joint la" -- i don't smoke this kind of ... ( Eric, help is needed for the appropriate vocabulary ) Edit by eric: joint?
- "ou est le bar d'a cote?" -- where's the bar next to here ?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home